DISEMINARE AN II 2024 – 2025

Târgul Firmelor de Exercițiu

21.03.2025

Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” Pașcani  a desfășurat pe data de 21.03.2025, în cadrul proiectului CAER “Fii antreprenor, creator de viitor! ” a patra ediție a Târgului Firmelor de Exercițiu, o activitate de mare amploare la care au participat direct firme de exercițiu din unități școlare din București, județul Iași și Neamț. Evenimentul a oferit elevilor participanți ocazia de a demonstra în mod concret competențele antreprenoriale, digitale și de comunicare dobândite în contextul acestui mod inovativ de învățare.

În cadrul momentului festiv de deschidere a activității, d-na prof. dir. adj. Neculăeș Antonela-Ema, în calitate de coordonator al proiectului Erasmus + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET000215052 a realizat într-un mod extrem de sugestiv prezentarea generală a acreditării Erasmus+ deținută de către Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” din Pașcani, experiența acumulată în cei 2 ani de implementare și impactul asupra participanților. D-na prof. Negoescu Narcisa a prezentat informații specifice privind derularea fluxului 1 de mobilitate a elevilor la Valencia în perioada 24.02.2025 – 07.03.2025 iar d-na prof. Dondaș Adriana  a prezentat experiența acumulată în urma programului de formare Job Shadowing la care a participat în perioada 24.02-28.02.2025.

Toate prezentările s-au bucurat de aprecierea auditoriul prezent. Elevii participanți la mobilitate, dintre care unii membrii ai firmelor de exercițiu au fost recunoscuți în mod public și premiați în semn de recunoaștere a meritelor acumulate pe parcursul stagiilor de practică în străinătate.

DISEMINAREA REZULTATELOR MOBILITĂȚILOR DE FORMARE ALE ELEVILOR ȘI CADRELOR DIDACTICE ÎN CADRUL CONSILIULUI PROFESORAL

aprilie 2025

În luna aprilie 2025, în cadrul celor două Consiliului Profesoral al Liceului Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” din Pașcani, s-au derulat două activități de diseminare a  celor două fluxuri de mobilități a  elevilor la Valencia (24.02 – 07.03.2025) și Leptokarya (31.03-11.04.2025) cât și a programului de formare a cadrelor didactice Job Shadowing  (24.02-28.02.2025).

Cadrele didactice au primit atât informații generale legate de îndeplinirea obiectivelor acreditării Erasmus cât și informații specifice privind desfășurarea celor două fluxuri de mobilitate a elevilor: parteneri implicați, activități desfășurate de elevi în unitățile de practică, competențe dobândite, program cultural. Prezentarea realizată de prof. dir. adj. Neculăeș Antonela-Ema în calitate de coordonator al proiectului și profesor însoțitor, a fost urmată de numeroase întrebări și intervenții ca dovadă a interesului crescut și a aprecierii tuturor profesorilor prezenți.

În același context a avut loc diseminarea rezultatelor mobilității efectuate de două cadre didactice –  Neculăeș Antonela-Ema și Dondaș Adriana – prin participarea la programul de formare profesională Job Shadowing la Valencia.

Activitatea a avut ca obiectiv principal promovarea oportunităților de formare a cadrelor didactice prin participarea la proiectele finanțate prin programul Erasmus+ și dezvoltarea de competențe digitale, lingvistice și de comunicare extrem de utile în activitatea didactică.

Profesorii participanți au împărtășit colegilor experiența benefică acumulată atât profesională cât și cea culturală prin vizitarea unor obiective turistice de renume mondial.

INSTRUMENTE DIGITALE PENTRU PREDARE INTERACTIVĂ – EXPERIENȚE ERASMUS+ – atelier de lucru

7 aprilie 2025

21 iunie 2025

Profesorii participanți la programul de formare Job Shadowing la Valencia au organizat două ateliere de lucru la care au participat o mare parte a cadrelor didactice din școală. Aceste ateliere au avut scopul de împărtășire și valorificare a experienței dobândite în urma programului de formare Erasmus și de îmbunătățire a competențelor digitale ale participanților. Cu această ocazie au fost prezentate instrumente digitale cu aplicabilitate în domeniul educațional (Kahoot, Canva, Slido, Quizzes, Gama, Applearning, Nearpod, Padletetc), s-au făcut demonstrații practice privind utilizarea lor și s-au efectuat activități practice constând în secvențe de învățare care pot fi inserate în conținutul lecțiilor predate la clasă.

Atelierele s-au bucurat de un interes major din partea cadrelor didactice dornice să integreze într-o măsură mai mare tehnologiile informatice în procesul didactic în scopul creșterii atractivității și eficienței acestuia.

DISEMINAREA PROIECTULUI ERASMUS+ ÎN MASS-MEDIA

aprilie 2025

Proiectul Erasmus + VET nr. 2024-1-RO01-KA121-VET000215052 a beneficiat de o largă vizibilitate în mass-media, fiind postate diverse materiale (articole, filme de prezentare) pe site-uri ale organizațiilor de presă locale (newspascani.com, bittv.info).

Coordonatorul de proiect a redactat și publicat două articole de promovare pe care le puteți consulta în linkurile de mai jos.

“Transfer de bune practici  în cadrul Proiectului Erasmus+ pentru elevi ai Liceului Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga”, Pașcani – citește

“Liceul „Nicolae Iorga” Pașcani: Experiențe profesionale și amintiri de neuitat în Grecia – mobilitatea ERASMUS+ VET, Leptokarya 2025 ”, Pașcani – citește

ACTIVITATEA DE INFORMARE A CADRELOR DIDACTICE DIN ARIA CURRICULARĂ TEHNOLOGII PRIVIND ELABORAREA ȘI IMPLEMENTAREA LA NIVELUL LICEULUI A REZULTATELOR ÎNVĂȚĂRII DOBÂNDITE ÎN URMA PROGRAMELOR DE FORMARE ERASMUS+ (4 CDL-uri)

15 mai 2025

DISEMINARE ÎN CADRUL CERCULUI METODIC AL PROFESORILOR DIN ARIA CURRICULARĂ TEHNOLOGII – DOMENIUL TURISM ȘI ALIMENTAȚIE

25 mai 2025

În data de 25.05.2025 s-au desfășurat activitățile Cercului metodic al profesorilor din aria curriculară “Tehnologii”, Domeniul Turism și alimentație, organizat de către Liceul Tehnologic Special „Vasile Pavelcu”, Iași.

Evenimentul a întrunit peste 30 cadre didactice, tematica principală fiind axată pe educația incluzivă a elevilor cu CES. Pe lista de activități s-a regăsit și o sesiune de diseminare a unor proiecte Erasmus+ derulate de unități școlare din județul Iași.

Au fost promovate oportunitățile de formare oferite de programul Erasmus+, posibilitatea de acces la valorile educației europene cât și beneficiile integrării noilor tehnologii în activitatea didactică. Aceasta este echivalentă cu afirmarea unei noi concepții pedagogice care are ca principii directoare creativitatea, diversitatea și flexibilitatea acțională.

Printre acestea s-a numărat și proiectul Erasmus + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET000215052 inițiat de către Liceul Tehnologic Economic “Nicolae Iorga” Pașcani.

Prof. Neculăeș Ema-Antonela, coordonator proiect, a realizat prezentarea generală a acreditării de care beneficiază unitatea școlară, experiența acumulată în primii doi ani și impactul benefic al mobilităților Erasmus+ VET asupra formării profesionale a elevilor și cadrelor didactice. D-na prof. Negoescu Narcisa a prezentat informații specifice privind derularea celor două fluxuri de mobilități ale elevilor la Valencia și Leptokarya precum și rezultatele obținute de elevi prin parcurgerea stagiilor de practică.

Au fost prezentate și câteva specte legate de experiența acumulată de cadrele didactice participante la programul de formare Job Shadowing și modul în care au fost implementate rezultatele învățării la nivel de școală – proiectare didactică și elaborare de noi CDL-uri incluse în oferta educațională.

ACȚIUNE DE DISEMINARE A REZULTATELOR OBȚINUTE ÎN URMA FLUXURILOR DE MOBILITATE A ELEVILOR LA VALENCIA ȘI LEPTOKARYA ȘI A PROGRAMULUI DE FORMARE A CADRELOR DIDACTICE JOB SHADOWING ÎN CADRUL GRUPULUI INTERN DE COMUNICARE EUROPROJECT IAȘI

PROIECT EDUCAȚIONAL CreativIS

mai – iunie 2025

REALIZAREA DE MATERIALE PROMOȚIONALE

mai – iunie 2025

Proiectul Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-VET000215052 a beneficiat de promovare și cu ajutorul materialelor promoționale care au fost realizate în acest sens – pliante, pixuri, agende, stand de prezentare, autocolante. Materiale au fost destinate publicului larg (elevi, cadre didactice, parteneri, etc) și au rolul de a crește gradul de conștientizare în rândul membrilor comunității în legătură cu implementarea proiectelor Erasmus în mediul școlar, contribuind totodată la creșterea vizibilității și notorietății mărcii Erasmus.

INTEGRAREA INSTRUMENTELOR AI ÎN PROCESUL DIDACTIC ȘI REALIZAREA DE CONȚINUT EDUCAȚIONAL (LECȚII)

mai – iunie 2025

”VIITORUL TĂU – PRIORITATEA NOASTRĂ” – PROIECT DE PROMOVARE A OFERTEI EDUCAȚIONALE A LICEULUI ȘI A PROIECTULUI ERASMUS+ VET

1 – 12 iunie 2025

În perioada 01-12.06.2025 s-a derulat campania de promovare a ofertei educaționale a Liceului Tehnologic Economic “Nicolae Iorga” Pașcani care a inclus și activitatea de diseminare a proiectului de mobilitate Erasmus + nr. 2024-1-RO01-KA121-VET000215052 derulat în decursul anului școlar 2024 – 2025.

Acțiunea s-a desfășurat în 16 școli gimnaziale din localități ale județului Iași: Ruginoasa, Oboroceni, Cristesti, Tătăruși, Hărmăneștii Vechi, Todirești, Topile, Contești, Moțca, Boureni, Heci, Lespezi, Vânători, Miroslovești, Ciohorăni, Crivești.

Obiectivele proiectului educațional au vizat următoarele aspecte:

– promovarea ofertei educaționale a LTENI evidențiind programele de studiu, domeniile și specializările pentru care viitorii absolvenți ai cls. a VIII-a pot aplica la înscrierea la înv. liceal sau profesional

– promovarea activităților extracurriculare cu impact major asupra comunității educaționale derulate de LTENI

– promovarea valorilor educaționale ale liceului

– promovarea priorităților și obiectivelor programului Erasmus+ pentru formarea generațiilor capabile să răspundă provocărilor actuale și viitoare

– promovarea  infrastructurii și a oportunităților de dezvoltare personală și profesională pentru elevi (stagiile de practică Erasmus+VET).

– diseminarea rezultatelor obținute în urma proiectului de mobilitate Erasmus+ nr. 2024-1-RO01-KA121-VET000215052

– consilierea cadrelor didactice ce doresc să candideze la proiectele de mobilitate în cadrul programului Erasmus+

– atragerea interesului comunității locale pentru susținerea activităților de formare prin proiecte Erasmus+

La activități au participat din partea LTENI Pașcani mai multe cadre didactice cât și reprezentanți ai școlilor gimnaziale partenere. 

În timpul întâlnirilor cu elevii, au fost prezentate producții audio-video, au fost distribuite materiale promoționale, au avut loc sesiuni de consiliere a elevilor în direcția orientării profesionale și au avut loc schimburi de bune practici educaționale dobândite în urma participării la mobilitățile Erasmus+. Elevii și-au exprimat în mod public aprecierile pentru oportunitățile de formare profesională oferite de către LTENI inclusiv prin stagii de practică internaționale.

Rezultatul campaniei de promovare a fost creșterea gradului de informare a elevilor și a profesorilor în legătură cu oferta educațională a LTENI și a interesului pentru participarea la mobilități prin proiectele finanțate în cadrul programului Erasmus+.

REALIZAREA PANOULUI DE PROMOVARE A EXPERIENȚELOR ERASMUS+ VET

iunie 2025

Panourile de promovare a activităților desfășurate în cadrul proiectelor educaționale și a rezultatelor obținute reprezintă o resursă utilă de informare pentru personalul didactic al școlii, elevi, părinți, cadre didactice de la alte unități, reprezentanți ai comunității locale cât și o modalitate de valorificare a abilităților și competențelor dobândite .

În urma derulării celor două mobilități prevăzute în cadrul proiectului Erasmus+  nr. 2024-1-RO01-KA121-VET000215052 a fost amenajat și expus în holul mare al unității școlare un ansamblu expozițional constituit din fotografii sugestive privind activitățile desfășurate în timpul fluxurilor de mobilitate ale elevilor și a cadrelor didactice. Imaginile au fost fost organizate pe destinații Valencia și Leptokarya și tipuri de mobilități și surprind aspecte din timpul activităților și a programului cultural.

REDACTAREA REVISTEI PARTICIPANȚILOR LA PROIECTE ERASMUS+

iulie – august 2025

În lunile iulie-august 2025 a fost realizată și publicată în format electronic Revista participanților la proiecte Erasmus+. Revista este redactată prin aportul cadrelor didactice care fac parte din echipa de gestiune, respectiv au participat la fluxurile de mobilitate în calitate de însoțitori sau cursanți ai programelor de formare. Revista reunește articole și colaje foto care surprind aspecte importante privind organizarea și implementarea fluxurilor de mobilități Erasmus din anul școlar 2024-2025.