Diseminare/Vizibilitate

VIZIBILITATE

PANOU ERASMUS+ SCH

Panou promovare proiect ERASMUS+SCH, ANUL I

MATERIALE DE PROMOVARE

DISEMINARE ȘI MULTIPLICARE

Activitățile de diseminare contribuie la realizarea obiectivelor proiectului de acreditare ERASMUS+ în domeniul educației școlare prin extinderea impactului acestuia dincolo de perioada și grupul inițial de beneficiari. 

Prin proiectul nostru am aderat la standardele de calitate ERASMUS+ prevăzute la capitolul IV – Partajarea rezultatelor și cunoștințelor despre program prin acțiuni specifice precum partajarea rezultatelor în cadrul organizației, partajarea rezultatelor cu alte organizații și cu publicul, recunoașterea publică a finanțării Uniunii Europene.

Activitățile de diseminare pe care ni le-am propus vizează atingerea următoarelor scopuri:

creșterea vizibilității proiectului: informarea cadrelor didactice, a elevilor și părinților acestora despre existența și obiectivele proiectului, precum și despre activitățile desfășurate și rezultatele acestora;

promovarea rezultatelor: prezentarea clară și concisă a rezultatelor proiectului, inclusiv a produselor, serviciilor sau instrumentelor dezvoltate, într-un mod accesibil pentru publicul țintă;

transferul de cunoștințe: diseminarea informațiilor și cunoștințelor către potențialii utilizatori pentru îmbunătățirea practicilor pedagogice și eventuala dezvoltare a unor noi inițiative;

maximizarea impactului: utilizarea rezultatelor proiectului în cadrul activităților școlare și extrașcolare prin adoptarea sau adaptarea noilor metode de predare – învățare – evaluare;

generarea de noi oportunități: crearea de parteneriate prin proiecte eTwinning pentru extinderea impactului proiectului;

creșterea sustenabilității: asigurarea condițiilor necesare pentru ca rezultatele proiectului să fie valorificate și după încheierea perioadei de acreditare.

ANUL I (iunie 2024 – august 2025)

Pe parcursul primului an de acreditare, am creat oportunități care le-au permis participanților la mobilități, deopotrivă cadre didactice și elevi, de a-și împărtăși experiența din mobilitate cu colegii în cadrul unor activități specifice: consilii profesorale, ateliere de lucru, lecții deschise. Fiecare activitate a fost o ocazie în care au fost promovate valorile susținute de programul ERASMUS+ prin granturile acordate proiectelor de mobilitate școlară.

OPORTUNITĂȚI DE FORMARE PRIN PROIECTE ERASMUS+ SCH (MOBILITATE ȘCOLARĂ)

4 iunie 2024

În luna iunie 2024, în cadrul Consiliului Profesoral al Liceului Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” din Pașcani, s-a derulat prima activitate de diseminare a proiectului de acreditare ERASMUS pentru mobilități ERASMUS+ în domeniul ”Educație Școlară” cu numărul 2023-1-RO01-KA120-SCH-000169405. Activitatea a avut ca scop promovarea oportunităților de formare profesională prin participarea la mobilitățile proiectelor finanțate prin programul ERASMUS+.

Activitatea s-a bucurat de prezența celor 53 de cadre didactice din liceul nostru care au fost informate asupra scopului și obiectivelor cuprinse în Planul Erasmus pentru creșterea calității serviciilor educaționale oferite de școala noastră.

Prezentarea realizată de coordonatoarea proiectului, prof. Gabriela Apetroaie, a stârnit un real interes în rândul colegilor care și-au exprimat interesul pentru acest tip de mobilități.

OPORTUNITĂȚI DE FORMARE PENTRU ELEVI ȘI CADRE DIDACTICE ÎN PRIMUL AN DE PROIECT AL ACREDITĂRII ERASMUS+ SCH (MOBILITATE ȘCOLARĂ)

12 iunie 2024

Consiliul Profesoral organizat în data de 12 iunie 2024 la Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” ne-a oferit oportunitatea de a informa pe cei 49 de profesori prezenți asupra finanțării obținute pentru derularea mobilităților propuse pentru primul an de acreditare, în cadrul proiectului cu numărul 2024-1-RO01-KA121-SCH-000208123. Activitatea a inclus prezentarea obiectivelor din Planul Erasmus pentru mobilitățile de formare atât pentru cadrele didactice cât și pentru elevi, precum și modalitățile de participare la etapele de selecție a participanților la mobilități. În vederea asigurării egalității de șanse pentru toate persoanele interesate de mobilitățile proiectului, prezentarea a fost pusă la dispoziția cadrelor didactice și elevilor prin intermediul site-ului liceului, precum și prin distribuirea de materiale tipărite.

COMUNICAT DE PRESĂ

11 noiembrie 2024

Mobilitatea desfășurată la Praga, Cehia, în perioada 24 octombrie – 1 noiembrie 2024 a fost prezentată în cadrul unui comunicat de presă publicat în mass-media locală (site-ul newspascani.com).

Informarea poate fi citită aici.

DISEMINAREA REZULTATELOR OBȚINUTE ÎN URMA PARTICIPĂRII CADRELOR DIDACTICE LA CURSUL DE FORMARE ”GAME BASE LEARNING AND GAMIFICATION”

10 decembrie 2024

Activitatea de diseminare realizată în cadrul Consiliului Profesoral al Liceului Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” din Pașcani a avut ca obiective:

  • prezentarea de informații specifice privind participarea celor patru cadre didactice din colectivul liceului la cursul de formare profesională (partener, programul cursului, activități desfășurate, competențe dobândite, program cultural);
  • dezvoltarea competențelor digitale ale profesorilor prin participarea la ateliere de lucru axate pe utilizarea GBL în educație;
  • promovarea proiectului ERASMUS+.

Prezentările realizate de cele patru cadre didactice participante la cursul de formare au urmărit promovarea unor exemple de bună practică, creșterea interesului cadrelor didactice de a participa la cursuri de formare finanțate prin programul ERASMUS+ SCH precum și creșterea interesului cadrelor didactice față de utilizarea instrumentelor digitale în proiectarea didactică pentru crearea de conținut educațional.

Activitatea de diseminare s-a realizat în prezența a 51 de cadre didactice.

IA PENTRU OCEANE

31 ianuarie 2025

Evenimentul Hour of Code a fost prilejul cu care doamna profesor pentru învățământul primar Simona Apetrei a demonstrat o parte din competențele dobândite ca urmare a participării la cursul de formare Game Based Learning and Gamification în perioada 28 octombrie – 1 noiembrie 2024 în Praga, Cehia. Activitatea a fost desfășurată la clasa a IV-a B Step by Step și s-a bucurat de prezența unui număr de 16 colegi din cadrul Comsiei învățătorilor de la Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” Pașcani.

Tema lecției, IA  în geografie – lecție ”Geografia altfel”, a permis elevilor să beneficieze de o experiență introductivă în programare și informatică într-un mediu sigur și încurajator, dar și să-și dezvolte interesul pentru protejarea resurselor naturale ale planetei pe care trăiesc. Tutorialul utilizat de pe platforma https://hourofcode.com/ai-oceans i-a familiarizat pe elevi cu conceptele și mecanismele de bază ale învățării automate, unul din tipurile de inteligență artificială. Nu în ultimul rând, acest tip de activitate dezvoltă competențele de gândire critică și de rezolvare de probleme.

Elevii au avut o experiență pozitivă în timpul jocului, munca fiindu-le răsplătită prin certifcatele obținute la finalul activității. Pentru cadrele didactice participante, lecția deschisă a fost o oportunitate de a descoperi o nouă platformă prin intermediul căreia poate fi susținut interesul pentru învățare prin utilizarea conștientă și eficientă a instrumentelor digitale.

ÎNȚELEGEREA EMOȚIILOR PRIN EXPERIENȚE INTERACTIVE

20 – 31 ianuarie 2025

Activitate susținută de prof. diriginte Mihaela Mercore, participantă la mobilitatea de formare desfășurată la Praga, Cehia, în perioada 24 octombrie – 1 noiembrie 2024.

Astăzi pornim într-o misiune specială! Emoțiile sunt parte din viața noastră de zi cu zi — ne influențează gândurile, reacțiile și alegerile. Prin activitatea de azi, veți explora, exprima și înțelege mai bine lumea emoțiilor. În echipe, veți participa la o serie de provocări care vă vor pune creativitatea și empatia la încercare. Fiecare misiune completată ne va aduce mai aproape de înțelegerea emoțiilor într-un mod distractiv și interactiv. Să pornim în aventura emoțiilor!

Cu această poveste a început activitatea de diseminare susținută de doamna profesor Mihaela Mercore la clasa a VII-a B, ca parte a calendarului de diseminare a activităților din cadrul primului an de acreditare ERASMUS+ SCH. Cu măiestrie, doamna profesor ne-a demonstrat cum poți transforma o temă de dezbatere la o oră de dirigenție într-o provocare pentru toți participanții. Pe parcursul unei ore, am învățat ce înseamnă termenul de ”gamification” din perspectiva educației și cum putem utiliza elemente specifice de joc (puncte, niveluri, insigne, clasamente) pentru a transforma învățarea într-o experiență mai atractivă și interactivă.

Planul activității a fost pus la dispoziția colegilor profesori, el constituind o resursă utilă pentru cadrele didactice care doresc să implementeze în propriile ore activități bazate pe gamificare.

Feedback-ul primit din partea elevilor a fost unul neașteptat, ei apreciind foarte bine acest tip de activitate chiar dacă ea presupune rezolvarea unei serii de sarcini în afara orelor de curs.

ÎNVĂȚAREA BAZATĂ PE TEHNOLOGIE ȘI GAMIFICARE

5 februarie 2025

Biblioteca Municipală ”Leonard Gavriliu” din Municipiul Pașcani a fost astăzi, cu amabilitate, gazda activității de diseminare cu tema ”Învățarea bazată pe tehnologie și gamificare”. Activitatea, susținută de participantele la prima mobilitate din cadrul proiectului de acreditare Erasmus+ SCH, s-a bucurat de prezența unui număr de 30 de cadre didactice din școlile pășcănene, dar și din școlile din comunele aflate în zona Municipiului Pașcani.

Au fost prezentate competențele dobândite prin parcurgerea modulelor cursului Based Learning and Gamification, modalitățile prin care acestea au fost valorificate în cadrul orelor de curs cu elevii din liceul nostru, precum și impactul pe care metodele bazate pe tehnologii și gamification îl au asupra interesului pentru învățare al acestora.

Vă invităm să urmăriți câteva secvențe și interviul acordat de doamna profesoară Ionela Apetrei postului local de televiziune BIT TV Pașcani – clik aici (minutul 1:21).

ȘI PĂRINȚII ÎNVAȚĂ DESPRE TEHNOLOGIA DE LA ȘCOALĂ

21 februarie 2025

Activitate susținută de prof. diriginte Ionela Apetrei, participantă la mobilitatea de formare desfășurată la Praga, Cehia, în perioada 24 octombrie – 1 noiembrie 2024.

În cadrul ședinței cu părinții elevilor din clasa a X-a A a fost desfășurată o activitate interactivă ce a avut ca scop implicarea directă a părinților în identificarea celor mai eficiente modalități de sprijinire a elevilor în procesul educațional. Activitatea a constat în aplicarea unui chestionar care a vizat obținerea de feedback din partea celor 12 de părinți prezenți cu privire la nevoile elevilor și la modalitățile prin care școala și familia pot colabora mai eficient pentru a încuraja implicarea elevilor în activitatea școlară.

Chestionarul a inclus întrebări referitoare la gradul de motivație al elevilor, dificultățile întâmpinate în procesul de învățare, dar și sugestii din partea părinților pentru îmbunătățirea comunicării și colaborării cu cadrele didactice.

Această activitate a fost, totodată, un prilej de diseminare a competențelor digitale dobândite în urma participării la programul Erasmus desfășurat la Praga, în 2024. Am prezentat părinților modalități moderne și eficiente de implicare în procesul educațional al copiilor, utilizând instrumente digitale care pot facilita comunicarea școală–familie.

Implicarea părinților în completarea chestionarului și discuțiile care au urmat au fost constructive și au oferit un cadru de reflecție comun asupra modului în care putem colabora pentru a sprijini dezvoltarea armonioasă a elevilor.

Rezultatele chestionarului pot fi vizualizate mai jos.

LABORATORUL DE MUZICĂ

21 februarie 2025

În această activitate de 45 de minute, cei 30 de elevi ai clasei a IV-a A au utilizat Laboratorul de Muzică al Code.org pentru a explora modul în care creativitatea și programarea se combină pentru a crea muzică. Prin crearea propriilor melodii folosind concepte de programare precum secvențierea și descompunerea și configurarea unui AI Beat Block, elevii au învățat concepte fundamentale de informatică. De asemenea, ei au fost introduși în cariere care se intersectează cu tehnologia și muzica prin intermediul unor prezentări inspirate ale profesioniștilor din industrie, inclusiv de la Amazon Music.

Elevii au câștigat încredere în abilitățile lor creative și au început să vadă programarea ca pe un instrument nu doar pentru rezolvarea problemelor, ci și pentru exprimarea artistică. Scopul activității a vizat oferirea unui cadru în care elevii să descopere cariere care combină muzica și tehnologia, unde creativitatea este esențială, să simtă un sentiment mai puternic de apartenență, văzându-se reflectați în poveștile și experiențele profesioniștilor.

Activitatea a fost coordonată de prof. pentru înv. primar Simona Apetrei ca parte a diseminării activităților din cadrul cursului de formare Game Based Learning and Gamification, la care doamna profesor a participat la Praga, Cehia. La activitate au participat 11 cadre didactice din catedra învățătorilor și din aria curriculară Arte de la Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” Pașcani.

COMUNICAT DE PRESĂ

6 martie 2025

Experiența dobândită de elevii participanți la cel de al doilea flux, mobilitate de grup, desfășurat la Valencia, Spania, a fost prezentată într-un comunicat de presă publicat în mass-media locală (site-ul bit24.ro).

Comunicatul poate fi citit aici.

PROVOCĂRILE PE TIKTOK. CONȘTIENTIZARE ȘI RESPONSABILITATE

11 martie 2025

Cei 25 de elevi ai clasei a X-a C au fost gazda activității cu tema ”Provocările pe TikTOk. Conștientizare și responsabilitate”, coordonată de doamna profesor Anișoara Boboc. La activitate au participat, ca invitați, 14 profesori diriginți ai claselor de gimnaziu, liceu și învățământ profesional.

Activitatea a avut ca scop dezvoltarea gândirii critice și a responsabilității elevilor față de conținutul online, utilizând metode interactive și digitale.

Materialele utilizate pe parcursul lecției deschise au fost create utilizând platforme digitale prezentate în cadrul cursului de formare ”Game Base Learning and Gamification” și au fost puse la dispoziția colegilor participanți ca resurse pentru orele de Consiliere și orientare. Materialele pot fi accesate în secțiunea Resurse.

DISEMINAREA REZULTATELOR OBȚINUTE ÎN URMA FLUXULUI DE MOBILITATE A ELEVILOR LA VALENCIA (24 februarie – 1 martie 2025) ÎN CADRUL CONSILIULUI PROFESORAL ȘI ÎN CADRUL CONSILIULUI ELEVILOR

7 martie 2025

În luna martie 2025, elevii Nemțanu A. și Botez S., participanți la mobilitatea de grup desfășurată în Valencia, Spania și cele două cadre didactice însoțitoare au împărtășit experiența acumulată în cadrul Consiliului Profesoral la care au participat 43 de cadre didactice. La Consiliul Profesoral au fost invitați 3 membri ai Consiliului Elevilor din Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga”.

Obiectivele activității au vizat:

  • prezentarea de informații generale privind proiectele finanțate prin programele ERASMUS+;
  • informarea participanților asupra avantajelor oferite de programele finanțate în cadrul proiectelor ERASMUS+ SCH;
  • prezentarea de informații specifice privind desfășurarea primului flux de mobilitate a elevilor (parteneri implicați, activitățile desfășurate de elevi în școala gazdă, competențele dobândite de elevi, programul cultural).

Prin intermediul acestei activități, participanții la mobilitate au avut ocazia de a prezenta câteva exemple de bună practică în desfășurarea activităților didactice formative. În egală măsură, discuțiile purtate cu participanții au scos în evidență interesul acestora pentru acest tip de mobilități și au contribuit la creșterea prestigiului liceului.

OPORTUNITĂȚI DE FORMARE PENTRU ELEVI PRIN MOBILITĂȚI ERASMUS+ SCH

21 martie 2025

Concursul regional ”Târgul Firmelor de Exercițiu” organizat de Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” Pașcani în data de 21 martie 2025 a fost gazda activității de diseminare susținute de elevele Ștefania Andrieș și Andreea Corbu din clasa a XI-a B, participante la mobilitatea de grup desfășurate la Valencia în perioada 24 februarie – 1 martie 2025.

Cu ajutorul imaginilor, Andreea și Ștefania au împărtășit din experiența lor punând accent pe valoarea pe care participarea la mobilitățile din cadrul proiectelor Erasmus+ o aduce competențelor dezvoltate la școală la diferite materii de studiu. Elevii și profesorii lor însoțitori (30 de cadre didactice) au aflat informații despre programele ERASMUS+, în particular despre oportunitățile de finanțare oferite de programul ERASMUS+ SCH și despre valorile europene pe care se bazează acest program. În egală măsură, ei au retrăit, alături de elevele noastre, emoțiile, curiozitatea pentru nou, bucuria de ați face prieteni noi și de a descoperi valori comune împărtășite cu elevii școlii gazdă.

Workshop – Proiectarea 3D în Tinkercad

8 aprilie 2025

Atelierul de lucru ”Proiectarea 3D în Tinkercad” face parte din activitățile de diseminare propuse de elevii participanți la mobilitatea de grup derulată în perioada 24 februarie – 1 martie 2025 la Colegiul ”Concha Espina” din Valencia, Spania. Pornind de la orele de tehnologie la care au participat alături de colegii din școala gazdă, elevii Irina Dominte și Sebastian Botez (clasa a VII-a A) au desfășurat o activitate cu elevii clasei a VI-a B în care au valorificat competențele dobândite în cadrul acestor ore.

Sarcina de lucru aleasă a fost o provocare pentru colegii lor mai mici care au avut de proiectat, pornind de la o schemă dată, carcasa unei lanterne. Pe parcursul celor două ore de lucru, Irina și Sebastian au fost un suport constant de învățare prin explicațiile și ajutorul practic oferit.

Realizarea temei de proiect le-a permis elevilor clasei a VI-a B să utilizeze într-un mod creativ cunoștințele teoretice dobândite în orele de matematică, fizică și educație plastică și să descopere un instrument IT care le poate susține eficient învățarea.

Activitatea a avut un impact pozitiv asupra copiilor, aceștia manifestându-și dorința de a mai participa la activități similare în care să învețe de la colegii lor mai mari.

Workshop – OAMENII ȘI MEDIUL. PROVOCĂRI

8 aprilie 2025

Cel de al doilea atelier de lucru propus în planul de diseminare de către elevii participanți la mobilitatea de grup ce a avut loc la Colegiul ”Concha Espina” din Valencia, Spania, în perioada 24 februarie – 1 martie 2025, s-a axat pe două dintre obiectivele propuse în Planul Erasmus al proiectului de acreditare: dezvoltarea competențelor digitale pentru susținerea învățării și îmbunătățirea rezultatelor școlare și dezvoltarea comportamentului responsabil față de mediu și resursele sale naturale.

Pornind de la tematica dezbătută la ora de consiliere la care au participat în timpul mobilității alături de elevii școlii gazdă, elevele Ștefania Andrieș și Andreea Corbu din clasa a XI-a A, au propus elevilor clasei a VI-a A ca temă de dezbatere ”Mediul. Provocări și soluții”. Grupați pe echipe, elevii au răspuns unui set de teme prin identificarea problemelor și oferirea de soluții pentru rezolvarea acestora.

Pentru a răspunde provocării alese prin tragere la sorți, pe parcursul celor două ore de activitate elevii au utilizat resurse web,, precum și resurse puse la dispoziție de Comisia Europeană.. Pentru a-și pune ideile într-o prezentare, elevii au utilizat ca instrument grafic Canva. La finalul activității, provocarea și soluțiile oferite au fost prezentate colegilor de clasă.

Alături de elevii clasei a VI-a A s-a aflat și doamna dirigintă, Sorina Nemțanu care a apreciat seriozitatea cu care Ștefania și Andreea au coordonat activitatea și au împărtășit din experiența trăită în mobilitate.

Activitatea s-a bucurat de o apreciere pozitivă venită din partea elevilor care și-au exprimat dorința de a mai lucra sub coordonarea colegilor din clasele de liceu.

COMUNICAT DE PRESĂ

16 aprilie 2025

Mobilitatea desfășurată în Katerini, Grecia, a fost prezentată într-un comunicat de presă publicat în mass-media locală (site-ul bit24.ro).

Comunicatul de presă poate fi citit aici.

DISEMINAREA REZULTATELOR OBȚINUTE ÎN URMA FLUXULUI DE MOBILITATE A ELEVILOR LA KATERINI, 7 – 11 aprilie 2025, ÎN CADRUL CONSILIULUI PROFESORAL ȘI ÎN CADRUL CONSILIULUI ELEVILOR

16 aprilie 2025

În luna aprilie 2025, elevele Bortaș D. și Marcu A. și cele două cadre didactice însoțitoare, participante la mobilitatea de grup desfășurată în Katerini, Grecia, în perioada 7 – 11 aprilie 2025, au avut ocazia de a-și împărtăși experiența acumulată în cadrul Consiliului Profesoral, în prezența unui număr de 41 de cadre didactice de la Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” Pașcani.

Obiectivele activității au vizat:

  • prezentarea de informații generale privind proiectele finanțate prin programele ERASMUS+;
  • informarea participanților asupra avantajelor oferite de programele finanțate în cadrul proiectelor ERASMUS+ SCH;
  • prezentarea de informații specifice privind desfășurarea primului flux de mobilitate a elevilor (parteneri implicați, activitățile desfășurate de elevi în școala gazdă, competențele dobândite de elevi, programul cultural).

Participanții la mobilitate au avut ocazia de a prezenta câteva exemple de bună practică în desfășurarea activităților didactice formative. În egală măsură, discuțiile purtate cu participanții au scos în evidență interesul acestora pentru acest tip de mobilități și au contribuit la creșterea prestigiului liceului.

ACTIVITĂȚI DE DISEMINARE ȘI MULTIPLICARE ALE MOBILITĂȚILOR DE GRUP

mai 2025

În luna mai, elevii care au participat la mobilitatea de grup desfășurată la Colegiul Concha Espina din Valencia, Spania, în perioada 24 februarie – 1 martie 2025 și-au împărtășit experiența într-o serie de activități care au avut ca scop creșterea vizibilității proiectului ERASMUS+ SCH, informarea elevilor asupra oportunității de a participa în anul școlar viitor la mobilități ERASMUS+ SCH și transferul de bune practici la nivelul claselor de gimnaziu și liceu.

Temele propuse s-au înscris în obiectivele proiectului: dezvoltarea competențelor de utilizare a diverselor instrumente IT pentru a susține propria învățare, dezvoltarea competențelor de comunicare și colaborare prin lucrul în echipă, dezvoltarea competențelor de înțelegerea a provocărilor cu care se confruntă omenirea atunci când vorbim despre mediu și resursele naturale ale Pământului. Elevii au optat pentru activități practice ca formă de diseminare deoarece au apreciat caracterul practic-aplicativ al tuturor activităților pe care le-au desfășurat pe parcursul mobilității alături de colegii din Spania.

Calendarul activităților:

  • 5 mai 2025, clasa a VIII-a A, tema Mediul și provocările sale – realizarea de pagini web utilizând HTML și CSS
  • 6 mai 2025, clasa a VIII-a B, tema Mediul și provocările sale – realizarea de pagini web utilizând HTML și CSS
  • 14 mai 2025, clasa a XI-a B, tema Mediul și provocările sale – prezentări în PowerPoint și Canva, utilizarea AI generativ
  • 16 mai 2025, clasa a VII-a A, tema Circuite electrice – dezvoltarea competențelor tehnice practice
  • 21 mai 2025, clasa a XI-a A, tema Mediul și provocările sale – prezentări în PowerPoint și Canva, utilizarea AI generativ

Produse realizate de elevi în cadrul atelierelor de lucru care au vizat atingerea obiectivelor proiectului prin valorificarea competențelor dobândite în cadrul mobilităților de grup se regăsesc aici.

ERASMUS+ SCH – OPORTUNITĂȚI EUROPENE DE ÎNVĂȚARE ȘI DEZVOLTARE PENTRU ELEVI

20 mai 2025

Întâlnirea cu cei 18 părinți ai elevilor din clasa a VI-a B de la Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” din Pașcani a fost o oportunitate de promovare a oportunităților pe care mobilitățile de grup le oferă elevilor de gimnaziu și-i sprijină în alegerea unei cariere.

Părinții au putut afla că proiectele ERASMUS+ în domeniul școlar (SCH) oferă elevilor oportunități valoroase de dezvoltare personală, educațională și culturală. Prin participarea la schimburi de experiență, mobilități și parteneriate internaționale, elevii își pot îmbunătăți competențele lingvistice, sociale și digitale, beneficiind de un mediu educațional modern și european.

Activitățile desfășurate în cadrul acestor proiecte promovează învățarea prin colaborare, spiritul civic, incluziunea socială și toleranța. Elevii au ocazia să călătorească în alte țări europene, să participe la ateliere interactive, să lucreze în echipe internaționale și să descopere alte sisteme educaționale și culturi.

Părinților le-au fost prezentate paginile dedicate proiectului ERASMUS+ SCH publicate pe site-ul liceului ca resursă de informare despre etapele de selecție ale elevilor și documentele necesare în acest proces. Părinții au apreciat pozitiv informațiile prezentate și interesul manifestat în școală pentru derularea acestui tip de proiecte.

Activitatea a fost susținută de prof. diriginte Carmen Tcaci, membru al Comisiei de implementare a proiectului de acreditare ERASMUS+ și cadru didactic însoțitor al grupului de elevi participant la mobilitatea din Valencia, Spania (24 februarie – 1 martie 2025).

OPORTUNITĂȚI DE FORMARE PRIN MOBILITĂȚI ERASMUS+ SCH

25 mai 2025

Activitate de diseminare susținută de prof. pentru înv. primar Simona Apetrei în cadrul calendarului de activități de diseminare propuse pentru anul I al proiectului de acreditare ERASMUS+ SCH.

Activitatea cercului pedagogic al învățătorilor care s-a desfășurat la Școala Profesională Lespezi, structura Heci, a fost oportună pentru diseminarea rezultatelor învățării și competențelor dobândite în urma parcurgerii cursului de formare Game-Based Learning and Gamification furnizat de ITC International Training.

Doamna prof. înv. primar Simona Apetrei a prezentat beneficiile pe care învățarea bazată pe gamificare o aduce actului educațional și a oferit exemple de instrumente și platforme  care sprijină învățarea ( Gamma, AI, QR), contribuind cu succes la formarea de abilități  precum: multitasking, gândirea critică, asumarea responsabilităților și la dezvoltarea de competențe vizând utilizarea resurselor educaționale deschise sau implementarea strategiilor GBL în lecție.

Exemplele de bună practică oferite au crescut interesul celor 34 de învățători prezenți la activitate față de utilizarea instrumentelor AI în proiectarea didactică pentru crearea de conținut educațional. Totodată, colegii de la școlile din mediul rural s-au interesat de modul în care pot accede la Proiecte Erasmus, considerând că acestea sunt binevenite pentru dezvoltarea lor profesională.

STOP BULLYING – atelier de lucru

30 mai 2025

Activitatea susținută de elevii Cucoș Ana Maria și Lungu Darius (clasa a VIII-a A) a avut ca scop diseminarea rezultatelor învățării în urma participării la mobilitatea de grup din Grecia, precum și abordarea un subiect de mare interes: bullying și cyberbullying.

Împreună cu cei 63 de elevi ai claselor a IV-a au urmărit câteva filmulețe prin intermediul cărora au identificat tipuri de bullying, diverse acțiuni de hărțuire cibernetică și au discutat despre  efectele acestuia asupra sănătății emoționale. Apoi, lucrând pe ateliere au analizat diferite studii de caz și au învățat diferite strategii de prevenire și gestionare a agresiunii pe internet.

Jocurile de rol din finalul activității au fost atractive și stimulative în a dezvolta la elevi abilități socio-emoționale pentru prevenirea și gestionarea bullyingului/cyberbullyingului, de reziliență și conștientizare de sine.

CreativIS

mai 2025

Proiectul CreativIS, aflat la a doua ediție, a fost inițiat pentru a-i sprijini pe elevii liceului nostru în descoperirea valorilor europene și în consolidarea sentimentului de apartenență la Uniunea Europeană. Proiectul a fost o oportunitate pentru participanții la mobilitățile ERASMUS+ să disemineze experiența trăită într-un mediu școlar dintr-o altă țară europeană.

Informații despre proiect și activități pot fi obținute accesând link-ul de aici.

RISIPA DE ALIMENTE – atelier de lucru

2 iunie 2025

Workshop-ul  –Risipa de alimente – Gândește, Planifică, Salvează!, susținut de elevele Marcu Alexandra (clasa a VIII-a B), Bortaș Diana (clasa a VII-a B) și Pleșcan Ema (clasa a VII-a B) a oferit elevilor clasei a IV-a  un cadru interactiv și practic pentru a înțelege fenomenul risipei alimentare și pentru a învăța cum să îl combată, zi de zi.

Activitățile pe ateliere, prezentările și discuțiile realizate au facilitat înțelegerea conceptului de ”risipă alimentară”, a cauzelor principale ale acesteia, a impactului asupra mediului, economiei, societății. Au fost prezentate sfaturi practice pentru reducerea risipei acasă și la școală, cum să planifice mesele și cumpărăturile eficient și câteva idei creative pentru reutilizarea resturilor alimentare.

Competențele ecosociale dezvoltate la elevi în cadrul acestei activități vor contribui cu siguranță la schimbarea de mentalitate și de comportament cu privire la practicile responsabile și durabile din punctul de vedere al mediului.

Doamna prof. înv. primar Apetroaie Gabriela, coordonator Erasmus+ și participantă la această activitate, a apreciat seriozitatea, creativitatea și buna organizare de care au dat dovadă cele trei eleve în realizarea diseminării.

Un material ce vă poate ghida într-o activitate pe această temă a fost creat și prezentat de către eleva Bortaș Diana.

ÎNVĂȚAREA BAZATĂ PE JOCURI ȘI GAMIFICARE – atelier de lucru

11 iunie 2025

Activitatea din luna iunie 2025 a fost destinată cadrelor didactice din Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” Pașcani. La activitatea desfășurată în laboratorul de informatică al liceului nostru au participat 15 cadre didactice din toate ariile curriculare. Activitatea a fost susținută de cele patru cadre didactice care au participat în luna octombrie 2024 la cursul de formare Game Base Learning și Gamification.

Activitatea a urmărit creșterea potențialului de exploatare a rezultatelor proiectului în următorii ani școlari și obținerea unui feedback asupra metodelor prezentate din partea participanților.

Atelierul de lucru a permis colegelor noastre să ne împărtășească din experiența aplicării la clasă a metodelor ce implică utilizarea jocurilor și a principiilor gamificării. Sub îndrumarea celor patru colege, cadrele didactice au învățat să utilizeze două instrumente utile https://gamma.com.ai/ai-powerpoint și https://goosechase.com/ pentru generarea de conținut educațional.

RECICLAREA DEȘEURILOR ALIMENTARE – atelier de lucru

11 iunie 2025

Ziua de 11 iunie 2025 a fost o zi specială pentru elevii claselor a V-a A și a V-a B care au fost gazdele activității susținute de elevii Darius Lungu și Maria Cucoș din clasa a VIII-a A, participanți la mobilitatea desfășurată în Katerini, Grecia, în perioada 7 – 11 aprilie 2025. Activitățile au fost incluse în planul de diseminare a rezultatelor primului de an de derulare a proiectului de acreditare ERASMUS+ SCH 2023-1-RO01-KA120-SCH-000169405.

Sub îndrumarea colegilor lor și a doamnei profesor Carmen Tcaci, cei 40 de elevi din clasele a cincea au descoperit cum pot utiliza algoritmii și programarea pentru a învăța despre importanța pe care trebuie să o acordăm reciclării și impactul pe care aceste deșeuri, negestionate, îl au asupra mediului înconjurător.

În cadrul atelierului, grupați în perechi, elevii au realizat câte un joc utilizând platforma scratch.mit.edu pe care apoi l-au partajat cu colegii lor.

Un material util într-o activitate pe această temă a fost creat și prezentat de către elevii Lungu D. și Cucoș M.

ERASMUS DAYS 2025

13 – 18 octombrie 2025

Evenimentul „Pașaport pentru viitor – experiența Erasmus+” marchează Erasmus Days 2025 și aduce în prim-plan poveștile, experiențele și impactul pozitiv al programului Erasmus+ asupra elevilor, cadrelor didactice și comunității educaționale.

În cadrul zilelor  Erasmus Days 2025, în Liceul Tehnologic Economic ”Nicolae Iorga” Pașcani s-au derulat o serie de activități dedicate promovării programului Erasmus+, sub tema „Pașaport pentru viitor – experiența Erasmus”. Obiectivele activităților au fost:

  • promovarea programului Erasmus+ și a valorilor europene;
  • dezvoltarea sentimentului de apartenență la comunitatea europeană;
  • învățarea prin experiență și colaborare interculturală;
  • crearea unui spațiu de reflecție și inspirație pentru viitoare mobilități.

Evenimentul a debutat cu o prezentare generală a temei Pașaport pentru viitor despre rolul programului Erasmus+ în formarea tinerilor europeni și în deschiderea către noi culturi, valori și oportunități de dezvoltare personală și profesională. Directorul liceului, prof. Gurzun Mariana, a evidențiat impactul mobilităților asupra comunității școlare și importanța cooperării internaționale în educație.

Activitatea Experiența mea Erasmus – Prezentări și mărturii s-a derulat în laboratorul de informatică și a constat în împărtășirea experiențelor trăite de către profesorii și elevii participanți la mobilități Erasmus+ din Spania, Grecia, Cehia.  Prin prezentări Power Point și video-jurnale cu imagini din proiecte, mărturii personale despre ce au învățat, cum le-a schimbat Erasmus perspectiva asupra educației și a Europei, scurte interviuri realizate de colegi, activitatea a avut rolul de a inspira și motiva alți elevi să participe la viitoarele proiecte Erasmus, încurajându-i să descopere valori europene și să înțeleagă mai bine ce înseamnă cetățenia europeană activă.

Atelierele de creație – Europa, casa noastră  au stimulat creativitatea, gândirea critică, colaborarea și spiritul european. Jocurile de rol în limba engleză și discuțiile despre drepturile și responsabilitățile cetățenilor europeni au dezvoltat elevilor competențe  interculturale lingvistice, de cetățenie activă, contribuind la dezvoltarea profesională și personală, dar și la consolidarea sentimentului de apartenență la o Europă unită prin educație.

Expoziția Pașaportul meu Erasmus a fost realizată din afișe, broșuri, fotografii și jurnale de călătorie din proiectele Erasmus+, dar și din cărți, reviste, pliante despre locurile vizitate în cadrul celor trei mobilități realizate în primul an de acreditare.

Activitatea Călătorie prin Europa a fost marcată prin câteva momente culturale, elevii interpretând cântece cunoscute în limbile franceză și engleză. Scopul acestor momente a fost de a celebra unitatea în diversitate, una dintre valorile fundamentale ale Uniunii Europene.

Evenimentul „Pașaport pentru viitor – experiența Erasmus” a reprezentat o adevărată sărbătoare a spiritului european, a colaborării și a prieteniei dintre tineri. Prin activitățile desfășurate, elevii și profesorii au descoperit că educația nu se limitează la granițele unei țări, ci se extinde către o lume a diversității, toleranței și solidarității.
Astfel, fiecare participant a plecat acasă cu o nouă convingere: Erasmus nu este doar un program, ci un pașaport pentru viitor – un viitor european bazat pe cunoaștere, deschidere și respect reciproc.